Ekrany Digital Signage czytelne na słońcu — jaka jest różnica między technologią antyodblaskową a antyrefleksyjną?

  • Cet article est disponible dans les langues suivantes:

Digital Signage czytelne na słońcu

Aby dopełnić wypuszczenia na rynek nowej gamy obudów do ekranów Digital Signage czytelnych na słońcu, które mogą zintegrować ekrany z technologią antyodblaskową i antyrefleksyjną, firma Armagard wyjaśnia różnice między nimi.   

Technologie antyodblaskowe i antyrefleksyjne są często mylone i uważane za takie same, jednak pomimo tego, że są bardzo podobne w tym, co pozwalają uzyskiwać, korzystają one z bardzo różnych metod w celu ulepszenia czytelności wyświetlanych treści.

Ekrany Digital Signage czytelne na słońcu — polepszanie czytelności

Czytelność jest niezwykle istotna w przypadku każdego wyświetlacza telewizora zewnętrznego. Technologie antyodblaskowe i antyrefleksyjne to sposoby na polepszenie czytelności zewnętrznego wyświetlacza Digital Signage.

Informacje wizualne powinny być wyraźne i możliwe do szybkiego i wygodnego odczytania, który nie nadweręży wzroku.

Wyjaśnienie technologii antyodblaskowej

Technologia antyodblaskowa działa poprzez ograniczanie odbijania się źródeł zewnętrznych na powierzchni ekranu, np. jaskrawego słońca i ogranicza ich wpływ na czytelność zewnętrznego wyświetlacza Digital Signage.

Technologia antyodblaskowa ogranicza odbijanie się źródeł zewnętrznych dzięki technikom dyfuzji (zob. rys. 1), które rozdzielają światło odbite od powierzchni.

Dyfuzja ogranicza pojawianie się odbitych obrazów, sprawiając, że oko nie koncentruje się na niechcianych obrazach. Celem ogólnym jest zredukowanie zakłóceń odbitych obrazów, aby ulepszyć widoczność na wyświetlaczu.

Jednak rozproszenie światła za pomocą technologii antyodblaskowej prowadzi do rozproszenia promieni świetlnych, co prowadzi do utworzenia odbicia na poziomie ok. 8%, a to może wpływać na widoczność ekranu pod różnymi kątami.

Jeżeli patrzymy prosto na wyświetlacz obudowy telewizora outdoor, widoczność pozostaje w większym stopniu bez zmian, ale jeżeli spojrzymy na niego na przykład pod kątem 45 stopni, odbicia i odblask mogą stać się problemem.

Rys. 1…

Digital Signage czytelne na słońcu
Przykład tego, jak reaguje rozproszone światło, które świeci na ekran z technologią antyodblaskową.

Wyjaśnienie technologii antyrefleksyjnej

Technologia antyrefleksyjna działa poprzez zginanie światła przechodzącego przez przedmioty, co prowadzi do ograniczenia odbicia w całym widmie światła widzialnego.

W porównaniu z ochroną antyodblaskową, która redukuje odbicia do ok. 8% technologie antyrefleksyjne mogą zredukować odbicia do zaledwie 0,4%.

Ponadto kiedy używamy technologii antyrefleksyjnej, całkowita ilość światła z ekranu może zostać zwiększona do 99% [źródło: tspinc.com].

Rys. 2…

Digital Signage
Porównanie tego, jak technologie antyrefleksyjne i antyodblaskowe przekierowują światło.

W porównaniu do technologii antyodblaskowych technologie antyrefleksyjne doprowadzają do utworzenia się odbicia zwierciadlanego (obicia światła od powierzchni w sposób podobny do lustra — zob. rys. 2).

Technologie antyrefleksyjne nie powodują rozproszenia promieni świetlnych, co doprowadza do pojawienia się mniejszego odbicia i ograniczonego odblasku.

Dlatego ogólnie poprawia się widoczność na wyświetlaczach obudowy telewizora outdoor niezależnie od kąta, pod jakim na niego patrzymy.

Które z rozwiązań jest najlepsze? 

Argument za technologią antyodblaskową

Pomimo pomniejszych niedociągnięć, jeśli chodzi o widoczność pod pewnymi kątami, technologia antyodblaskowa pozostaje popularna dzięki korzyściom dotyczącym kosztów.

Powłoki antyodblaskowe są ekonomiczne w zastosowaniu w porównaniu z rozwiązaniami antyrefleksyjnymi i faktycznie ograniczają odblask ekranu w porównaniu z sytuacjami, w których nie stosuje się żadnych rozwiązań, nawet jeżeli dzieje się tak tylko w pewnym zakresie.

Rozwiązania antyrefleksyjne są często droższe, dlatego w roli rozwiązania oszczędzającego pieniądze najlepiej sprawia się technologia antyodblaskowa. Z powodu dużych różnic w kosztach jest ona używana częściej.

Technologia antyodblaskowa jest przeważnie używana w monitorach komputerowych, urządzeniach mobilnych, a także w wewnętrznych i zewnętrznych ekranach Digital Signage czytelnych na słońcu.

Argument za technologią antyrefleksyjną

Jeśli koszt nie jest problemem, technologia antyrefleksyjna jest najlepszym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o ulepszenie przejrzystości ekranu w jaskrawo naświetlonych lokalizacjach.

W walce o uwagę odbiorców czytelność i widoczność ekranów w jaskrawo oświetlonych lokalizacjach może stanowić różnicę, jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży i dochodów w stosunku do swojego konkurenta.

Z powodu tego, że technologie antyrefleksyjne stanowią kompletne rozwiązanie problemów z odbijaniem i odblaskiem i świetnie sobie radzą z odbiciami, zmniejszając je do zaledwie 0,4% na powierzchnię, innym technologiom trudno jest z nimi konkurować w odniesieniu do ograniczania działania światła słonecznego na ekrany telewizorów zewnętrznych.

Decyzja co do tego, które rozwiązanie jest najlepsze, jest trudna, ponieważ na proces jej podejmowania wpływają różne czynniki.

Jeśli chodzi o opłacalność, najmądrzejszym wyborem jest technologia antyodblaskowa, ale w kategoriach rozwiązań kompletnych najbardziej sensownym wyborem będzie technologia antyrefleksyjna.

Rozwiązania firmy Armagard

Firma Armagard produkuje gamę obudów do ekranów Digital Signage czytelnych na słońcu Digital Signage, z których wszystkie można zintegrować z jasnymi ekranami z technologiami antyodblaskowymi i antyrefleksyjnymi.

Rozwiązanie antyodblaskowe firmy Armagard — zestaw totemów antyodblaskowych 55’’ Digital Signage jest popularnym produktem kupowanym przez klientów firmy.

System totemów antyodblaskowych 55” Digital Signage  mają stopień ochrony IP56 i wskaźnik NEMA4 w zintegrowanym ekranie antyodblaskowym, który może osiągnąć jasność między 2000 a 5000 nitów.

Zestaw w pełni działa w temperaturach dochodzących do 40oC bez konieczności korzystania z klimatyzacji. W obudowie można zamontować okno z poliwęglanu, na które nakłada się warstwę antyodblaskową.

Zestaw jest powszechnie instalowany w lokalizacjach, w których ekrany są bezpośrednio wystawione na światło słoneczne lub w lokalizacjach jaskrawo oświetlonych.

Totem antyodblaskowy 55’’ Digital Signage  jest idealny do użycia jako wyświetlacz reklamowy umieszczony w miejscach, które przyciągają dużo osób. Głównym argumentem przemawiającym za zainstalowaniem tego zestawu są oszczędności i potencjalne zyski.

Totem antyodblaskowey 55’’ Digital Signage
Totem antyodblaskowey 55’’ Digital Signage w praktyce.

Rozwiązanie antyrefleksyjne firmy Armagard — każdy produkt z gamy obudów PDS firmy Armagard może zostać wyposażony w szklane ekrany z powłoką antyrefleksyjną.

W czytelnym w słońcu zewnętrznym wyświetlaczu totem 72” o wysokiej jasności firmy Armagard zastosowano technologię antyrefleksyjną dla klientów, którzy potrzebują dużego wyświetlacza reklamowego, który może ograniczyć wpływ światła słonecznego na widzialność na treści na ekranie.

Ta duża obudowa telewizorów zewnętrznych ma stopień ochrony IP56 i wskaźnik NEMA4 w zintegrowanym ekranie antyrefleksyjnym, który może osiągnąć jasność między 2000 a 5000 nitów.

Zestaw w pełni działa w temperaturach dochodzących do 50oC bez konieczności korzystania z klimatyzacji.

Inwestycja w czytelny na słońcu zewnętrzny wyświetlacz totem 72” o wysokiej jasności zwiększy świadomość marki, sprzedaż i dochody, utrzymując jednocześnie widoczność na ekranie w jaskrawo oświetlonych terenach i zapewniając nie tylko zwrot z inwestycji, ale także o wiele więcej.

Digital Signage czytelne na słońcu
Czytelny na słońcu zewnętrzny wyświetlacz totem 72” o wysokiej jasności.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.